אם עזבת מקום עבודה, אתה חותם בלשכה ובקרוב נגמרת הזכאות לדמי
האבטלה, זה הזמן שלך לכתוב קורות חיים מקצועיים ונכונים
אשר יזרזו את תהליך מציאת העבודה,
חשוב לזכור שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, איך שתציגו את עצמכם עוד טרם מפגש ההכרות כך תתפסו בעיניי המעסיק.
שימו לב לתכנון המוקדם של הכתוב, כך שכבר בקריאה הראשונה המעסיק ישים לב דווקא אליכם ויציב אתכם כמועמדים אפשריים. הכתיבה צריכה להיות נכונה, גופן בגודל אחיד לאורך כל הדרך, פסקאות מרווחות וכיתוב ענייני

איך לכתוב קורות חיים בצורה נכונה?
כותרת עם שם מלא, פרטים אישיים, מספר טלפון ותפקיד רלוונטי.
מאוד חשוב ליצור התאמה בקורות החיים למשרה הרלוונטית ולדרישות שלה.
- תתחילו בפתיח קצר על עצמכם ולמה תתאימו לתפקיד הנדרש שימו דגש על הניסיון שלכם, על תכונות אופי רלוונטיות המייחדות אתכם, אופן הצגת הדברים צריך להיות נכון, קצר וענייני.
- תפקיד של מזכירה במשרד, מצריך שליטה מלאה בתוכנות מחשב, תכונות אופי מיוחדות כמו שרותיות, יחסי אנוש מצוינים, מוסר עבודה גבוה, אחריות וכושר ארגון.
- כדאי לפרט את המיומנויות הרלוונטיות לתפקיד, למשל: ניסיון רב בשירות, מענה טלפוני ופרונטלי, עמידה בזמנים, דיוק זריזות, נגישות ואחריות. הכרות עם מגוון תכונות מחשב עבודה מול ספקים, ניהול יומן, ארגון סביבת העבודה כך שתהיה יעילה ומסודרת, ידע בסיסי בגביה והנהלת חשבונות וכן הלאה.
- החכמה היא למשוך את תשומת ליבו של המעסיק, ולהנגיש לו בצורה ברורה ופשוטה איך אני אוכל לסייע לו
- ניסיון תעסוקתי – צריך להזכיר כמה שנים בכל תפקיד ולציין את התפקידים נעשו מעכשיו, מהשנה הנוכחית ולאחור.
- לימודים והכשרות- תמיד יש לפרט. לציין תואר ראשון, תואר שני במידה ויש עם פרוט של שורה או שתיים על המהות שלו
- אותו כנ"ל לגבי שירות צבאי או לאומי ,תוך פירוט על מהות התפקיד.
קורות חיים מדויקים הכתובים נכון , ברהיטות ובפסקאות מרווחות יגדילו את הסיכויים שלכם לקבל הזמנה לראיון עבודה. אחרי שסיימתם לכתוב וגם את זה נראה ממש מושלם,כדאי מאוד להראות לחברים או משפחה ולקבל לפחות עוד חוות דעת אחת.

את אתם דוברי שפות נוספות מעבר לעברית ואנגלית,
– "הקפיצו" את קטגוריות "השפות" לראש העמוד ובצורה בולטת.
הסדר הכרונולוגי של המסמך לא מאוד משנה, תוכלו לשנות בהתאם לצרכים שלכם.
המנעו ממידע שאינו קשור למשרה, מידע זה לא יקדם אותנו.
לסיום, נתייחס לתמצית התוכן שיהיה קצר וענייני. התמצית היא "פרומו" ולכן יש למקם אותה בחלק העליון של העמוד.
מטרתה היא להדגיש למעסיק מידע עליכם ועל היתרון שלכם ביחס למשרה.
התמצית צריכה להיות קצרה, לא יותר מ- 3-4 שורות והיא אמורה לסכם את הניסיון שלכם ולהליט תכונות
כתבה מאוד מעניינת