אחת הדרכים הפופולריות והמשתלמות לפרסום עסק או חברה, היא באמצעות שיווק ברשתות חברתיות. הרשתות החברתיות נכנסו אל חיינו כבר בשנת 2001, ומאז ועד היום קמות אין סוף סוגי רשתות חברתיות כאלו ואחרות. הרעיון של רשת חברתית הוא לשמור על קשר רציף עם חברים ומכרים באמצעות האינטרנט. כך ניתן למצוא חברים מתקופת הילדות ולהתעדכן בכל מה שחדש אצלם, והם יכולים להתעדכן חזרה במה שחדש אצלנו. רשת חברתית מושתת על שיתוף בעיקר, לכל אחד יש פרופיל אישי בו הוא מעלה תמונות וסרטונים וכך הוא יכול גם לצפות בפרופילים של אנשים אחרים ברשת.

פתיחת דף עסקי בפייסבוק
מכיוון שרשתות חברתיות הן בין האתרים הפעילים ביותר כיום, זהו המקום בו עסקים שונים בוחרים לפרסם את העסק שלהם. אחד מהאתרים הנפוצים ביותר לפרסום הוא הרשת החברתית פייסבוק.
לשם כך, על כל עסק לפתוח עמוד ייעודי לפרסום הנקרא פרופיל עסקי. בשונה מפרופיל פרטי או אישי, בפרופיל עסקי פייסבוק מאפשרים לפרסם את העסק באמצעות השימוש בכלי פרסום ייעודיים, ושימוש במערכת ניהול מובנית. מערכת כזו נקראת ביזנס מנג'ר.
באמצעות פרסום בפרופיל עסקי ייעודי, הגולשים האחרים בפייסבוק יודעים האם מודבר בפרופיל אישי או עסקי. וכך הם ידעו האם ניתן לפנות לאותו עסק לצורך שאלה בנוגע לשירותים או מוצרים שהוא מציע.

המלצות וטיפים על קידום בפייסבוק
קידום בפייסבוק מוכרח להיות מסודר ומאורגן, לשם כך קיימת מערכת הניהול ביזנס מנג'ר המאפשרת לבחון התנהגות גולשים ואוהדים בעמוד העסקי. לצורך פרסום וקידום יעיל בפייסבוק מומלץ להקפיד על מספר דברים חשובים:
- פרסום רציף – כדי לפרסם את העסק בצורה טובה, וכך לרכוש את אמון הגולשים השונים, כדאי לפרסם פוסטים שיווקיים באופן עקיב. ההמלצה היא לפרסם לפחות 2 פוסטים בשבוע, בימים ובשעות קבועות.
- סוגי פוסטים פרסומיים– פייסבוק מאפשרים לכל עמוד עסקי לפרסם סוגי פוסטים שונים, כמו פוסטים הכוללים תמונה אחת או יותר, פוסטים עם סרטונים קצרים, פוסט מכירתי ועוד. מומלץ לגוון כמה שאפשר את סוגי הפוסטים המועלים באופן קבוע, לצורך יצירת משיכה ועניין של פרופילים אישיים שונים.
- ניהול עמוד עסקי – כאשר מחליטים להקים עמוד עסקי ופרסומי, יש צורך לנהל אותו באופן שוטף. בין השאר חשוב להקפיד על מענה לשאלות ותגובות המופנית מפרופילים שונים, כי הרי הם יכולים לקוחות פוטנציאליים חדשים לעסק.

יתרונות קידום בפייסבוק
היתרונות של קידום בפייסבוק הם מגוונים וכדאיים. זוהי הסיבה מדוע הרבה מאוד עסקים קטנים וגדולים בוחרים לפרסם את העסק שלהם בפייסבוק. בשונה מפרסום סטנדרטי ברדיו, טלוויזיה או שלטי חוצות, הפרסום באינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט הוא זול משמעותית.
בנוסף, הודות למערכת ניהול שפייסבוק מקצה לדפים עסקיים, ניתן לנתח התנהגות גולשים לפי העדפות אישיות, תחומי עניין, מקום מגורים ועוד וכך לדעת לאילו קהלים כדאי לפנות בפרסום כדי שהוא יהיה אפקטיבי.