2 עולמות נפרדים השזורים זה בזה.
שיווק יכול להיעשות בצורה הכי נכונה אך לא יוכל להתקדם כלל ללא פרסום וחשיפה
במיוחד בעסקים הקטנים והבינוניים שבהם הפרסום והשיווק מתבצעים, בדרך כלל, על
ידי בעל תפקיד אחד אך לא רק..

מה ההבדל בין שיווק לפרסום?
שיווק הוא למעשה פעולות עסקיות שבהן משתמש בעל העסק העצמאי, כדי להגדיל את לשירותים או למוצרים שלו. המונח שיווק מעלה בנו אסוציאציה של עולם העסקים אך המונח שיווק מתייחס לתחומים ופרמטרים רבים אחרים.
עקרונות השיווק הם עקרונות אוניברסאליים הפועלים בעולמות שונים, בעולם העסקים, בעולם האקדמי, בפוליטיקה ולא פחות חשוב ואולי צריך להיות ממוקדם בראש הרשימה זה השיווק עצמי.
פרסום הוא כלי הפועל באמצעותו נגביר את המודעות למוצר או לשירות ללקוחות הפוטנציאליים .הפרסום חושף את המותג או המוצר, הפרסום מעדכן את קהל היעד אם יש שינוי במוצר, הפרסום מרענן את הידע והזיכרון של המוצר או המותג, פרסום נכון יכול לשנות ולהשפיע לטובה על דעת הלקוח הפוטנציאלי ולגרום לו להנעה לפעולה.
קמפיין פרסום באינטרנט לקידום מוצר או שירות – מצריך בדיקת אסטרטגיית מותג.
מה המותג מבטיח לקהל המטרה שלו?
המותג נותן הבטחה למערכת יחסים מתגמלת שלו עם הצרכן.
ההבטחה היא הבסיס לפעילות הפרסומית של המותג והשיווק היא הדרך הנכונה לעשות זאת.
אם כן, מהי אסטרטגיית המותג?
איתור הבטחה עבור המותג העונה על 3 תנאים בסיסיים, הכרוכים וקשורים זה בזה:
- הבטחה בעלת עוצמת הנעה גדולה.
- הבטחה ייחודית.
- הבטחה אמינה.
ההבטחה קשורה קשר הדוק לתועלת אותה יפיק הצרכן מהמותג.
אם המתחרים מבטיחים תועלת דומה, ההבטחה לא תהיה חזקה (אלא אם כן המותג שלך נתפס אמין יותר בקרב קהל היעד) על כן, על ההבטחה שלך חייבת להיות ייחודית.
בנוסף, התועלת החזקה ביותר והייחודית ביותר חייבת להיות אמינה.
אם הבטחת המותג תהפוך לתפיסה ולאמונה של קהל המטרה שלך– הוא ירצה את המותג.

בפיתוח מותג לטווח ארוך, נוצרות עם הזמן שתי סכנות:
- התיישנות ההבטחה הפרסומית – לעיתים ההבטחה תאבד את ייחודה ואז יהיה צורך במיתוג מחדש. לפעמים להתיישנות אין השפעה רבה עד כדי כך ונדרש רק לחבר את המותג לסגנון ולטעמים העכשוויים ע”י הבטחות המבוססות על עובדות חדשות עדכניות המוליכות לאותה תועלת. הבטחות מסוג זה-מחדשות את הרלוונטיות של המותג.
- – התקהות ההתרגשות שההבטחה מעוררת. ולכן צריך לעדכן באופי עכשווי ועדכני, ללא שינוי בתועלת המובטחת, כך ניתן יהיה לשמר את הרצון למותג.
זו הסיבה שמותגים כמו קוקה קולה לא יפסיקו לפרסם לעולם.
לסיכום,
בחירת ההבטחה של המותג היא ההחלטה החשובה ביותר בתהליך הפרסום והשיווק שלו
השאלות שצריכות להשאל:
- מה התועלת לצרכן?
- האם ההבטחה היא ייחודית לכם?
- האם ההבטחה אמינה?
- איך מימוש תממשו את ההבטחה והאם תקרה במציאות?