מסתבר שעצמאים ובעלי עסקים ממהרים לבנות אתר משלהם ואחרי זה מנסים לקדם אותו בגוגל- לרוב ללא הצלחה.
בחוץ בעולם האמיתי, אף עצמאי לא יפתח חנות לפני ביצוע בדיקות מקיפות על המיקום, מוצרים, תקציב וכו'.
מהבחינה הזו כדאי שתדעו, האינטרנט פועל כמו בעולם האמיתי.
קודם כל צריך לקבל החלטה של מה בדיוק רוצים

ואז אפשר להקים אתר ולשתול בו מאמרים ותוכן.
הצעד הראשון הוא ליצור נוכחות דיגיטלית משמעותית במקומות הנכונים שיווק באינטרנט ומאמרים הם הצעד הבא.
איך אפשר ללמוד מהמתחרים כדי לשפר את המערכת השיווקית שלנו?
קמפיין Adwords
גוגל בהחלט מאפשר להשתמש בשמות מותגים מתחרים במילות המפתח שלכם זה יבוא לטובתכם ויקדם אתכם.
לדוגמא: אם יש לכם חנות שכונתית של מוצרי חשמל לבית, אתם יכולים להציב קבוצת מודעות (AdGroup) שכל מילות המפתח בהן הם שמות מותגים מתחרים (למשל אל"מ, שקם אלקטריק, הום סנטר.) אם יש לכם מכון כושר אתם יכולים ליצור קבוצת מודעות שמכילה את שמות כל מכוני הכושר המתחרים שלכם. הכי טוב זה לרכז מילות מפתח שקשורות למתחרים ,במקום אחד, כך תוכלו לקבל את כל תמונת המתחרים במבט אחד.

למה כדאי להשתמש בשמות של מותגים בקמפיין שלכם?
כי כך תזכו בתנועה של גולשים שחיפשו במקור את המותג המתחרה שלכם ושהמודעה שלכם הצליחה למשוך את עיניהם ולהטות אותם לאתר שלכם, אתם תקבלו מושג על הפופולאריות שלכם מול המתחרים על ידי השוואת מספר החשיפות להם זוכה המאמר שלכם בהשוואה למאמר של המתחרים. בקמפיין תוכלו לכלול שמות מותגים, מוצרים שונים וגם שמות אנשים המזוהים עם המתחרים שלכם.

טקסט שיווקי:
טקסט שווקי מצריך בדיקה של אתרים מרכזיים בתחום שאפשר להעתיק מהם משפטי מפתח ופסקאות טובות, במילים אחרות כמובן כי אי אפשר להשתמש בטקסט בצורתו הנוכחית אבל הוא יכול לשמש השראה למאמר.
. בד"כ ניתן למצוא כמעט בכל דף באתר את האופציה לבצע חיפוש פנימי, ניתוח של הדפים והאזורים בהם מבקרים השתמשו בחיפוש ומה הם חיפשו ייתן לנו מידע חשוב לגבי הבעיות בהן נתקלים מבקרי האתר שלנו. לדוגמא אם נמצא כי ביטוי חיפוש נפוץ בו משתמשים במהלך הזמנת מוצר הוא "משלוח באריזת מתנה" נוכל לדעת כי חסר לנו באתר האופציה הזו או שהיא אינה מוצגת במקום הנכון או שאינה בולטת מספיק.
. כמו בכל דבר בתחום web-analytics, הוא הכוח הטמון במעקב ובקרה לאורך זמן אחר השתנות ביטויים נפוצים באתר הוא ייתן לכם מידע רב ואפשרות להישאר עם יד על הדופק בכל מה שקשור לצרכים של המבקרים ולפונקציית החיפוש אצלכם באתר.
יש גם חיפושים לא מוצלחים –יש מבקרים אשר השתמשו בפונקצית החיפוש ולא קיבלו תוצאות או שקיבלו תוצאות לא רלוונטיות